skip to Main Content

Populisme in de Nederlandse kranten

Hoe hebben Nederlandse kranten in de afgelopen jaren de opkomst van het populisme verslagen. Kanttekeningen bij een onderzoek.
ISSU publicatie, mei 2015

Niets doen is niet gratis

Ik wil u graag terugvoeren naar de tweede helft van de jaren ’90, een tijd die een aantal van u zo te zien – net als ik – heel bewust heeft meegemaakt.
Lezing VNZ, februari 2015

Ben ik de laatste versie?

Mensen worden zonder pardon vervangen door een machine of een softwarepakket. Hoe ziet ons werk in de toekomst eruit?
Staat van de Stad, september 2014

De luxe van een digital detox

Het chique Duitse hotel Villa Stefanie biedt zijn gasten niet alleen een prachtige kamer aan, maar ook een ‘digital detox’.
verhaal over ons digitale leven, 23 juli 2014

Disruptie ontmaskerd, of toch niet?

Disruptie is een lelijk modewoord dat je opeens overal tegenkomt. De term klinkt dreigend en vaag tegelijk. Want wat is het precies?
27 juni 2014

De paradox van de iHuman

In de wereld van internet en smartphones lijkt alles te draaien om het individu. De invloedrijke Franse filosoof Bernard Stiegler...
Debat Wereldhumanismedag, 23 juni 2014

De schaarste van de achterban

De voorzitter van de Nederlandse Publieke Omroep Henk Hagoort liet aan het begin van het jaar een spraakmakend bommetje vallen
Column voor VM, maart 2014

Over politieke betrokkenheid

Yvonne werd kort geïnterviewd en leverde haar bijdrage op het blog: ‘Politiek is een feestje geworden voor een beperkte groep insiders.’
Interview voor The Why Project, februari 2014

Gesproken column Bilderbergconferentie

Boer Croon, het adviesbureau, heeft een nieuwe slogan: alles blijft anders. Dat klinkt luchtig, maar er gaat een wereld van omwenteling...
gesproken column Bilderbergconferentie 2014

In gesprek met De Correspondent

Voor de online krant De Correspondent werd Yvonne geïnterviewd door Lex Bohlmeijer. In het gesprek deelt ze de analyse...
Interview de correspondent, februari 2014
Back To Top